BEYOĞLU’DAN KARAKÖY’E SERGİLER

Arter, geçtiğimiz hafta, üç yeni sergiye daha ev sahipliği yapmaya başladı. Bunlardan ilki Şener Özmen’in “Filtresiz” isimli sergisi. Özmen’in sergisi mekânın üç farklı köşesine yerleşmiş üç ayrı “taht” konseptinden oluşuyor. Sıcak iklimlerde, genellikle dış mekanda kullanılan “taht”lara gönderme yapan bu yapılar hem kendi başlarına birer yapıt olarak hem de başka yapıtları taşıyan birer platform olarak beliriyorlar bu sergide. Her bir tahtın kenarlarında ise “cns” tekniğiyle işlenmiş toplam 32 adet ikona yer veriliyor. Cesurca seçilmiş olan “Filtresiz” başlığı ise Diyarbakırlı sanatçının bakışını, düşüncelerini, yaklaşımını ve gerçekliğini direkt olarak gözler önüne seriyor. Süreyyya Evren küratörlüğündeki sergi aynı zamanda Diyarbakır’da yaşayan ve üreten sanatçının sabitlenmiş olan toplumsal kimliğine de farklı bir bakış açısı sunmayı amaçlıyor. 49479849-62bc-4b52-b031-ee2971442a65

Mekanın diğer katları ise Bahar Yürükoğlu ve Murat Akagündüz’ün eserlerini ağırlıyor. Girişte yer alan Bahar Yürükoğlu’nun ‘Devridaim’ isimli sergisi Duygu Demir küratörlüğünde gerçekleşiyor. Sanatçının çıkış noktası ise oldukça ilginç. 2015 yılında hem güneşin batmadığı yaz aylarında, hem de karanlığın bitmediği kış aylarında Kuzey Kutbu’na yaptığı seyahatlerdeki deneyimlerine ortak ediyor izleyenleri. Doğal ile yapayın uç noktalarını bir araya getirerek yeni mekânlar yaratan Yürükoğlu bu eserlerine de (neo-scapes) adını veriyor. Mekanın ikinci katında konumlanan Murat Akagündüz’ün eserleri ise baş döndürmeye hazır. Vertigo isimli sergi sanatçının 13 adet “Kaf” serisi resmini bir araya getiriyor. Akagündüz, bu yeni resimleriyle yeryüzündeki en yüksek dağ zirvelerinin Google Earth üzerindeki görüntülerini betimliyor. Karmaşalı günler sebebiyle açılışları ertelenen sergiler 15 Mayıs’a dek izleyenlerini bekliyor olacak. Nisan’da Arter’e uğramayı unutmayın!Bahar_Yurukoglu_Arter_1

df81281c-86a6-4b0c-8852-e506b98aa1fa

Beyoğlu’nda bu sergileri gördükten sonra ise programınıza mutlaka Art ON’un Şişhane’de açılan yeni mekanını da ekleyin. Küratörlüğünü Necmi Sönmez’in yaptığı Kemal Seyhan sergisi sanatçının son dönem işlerini bir araya getiriyor. Saf ve soyut resmin geleneği içinde kalmaya özen gösteren sanatçının farklı doku, form ve monokrom renklerle geliştirdiği çok katmanlı yapıtlarını bir araya getiren sergi toprak ve yeryüzü oluşumlarına veya dış dünyaya ait dokusal manzaralara odaklanıyor. Çalışmalarına hem Viyana hem de İstanbul’da devam eden sanatçının “Beklerken” isimli sergisini 30 Nisan’a dek Art ON Galeri’de izleyebilirsiniz.Kemal-Seyhan-Untitled-297-x-42-cm-silver-drawing-and-graphite-on-paper-2013

Şişhane’den sonraki adım ise Karaköy! 31 Mart’ta İstanbul Modern’de açılan “Geç Olmadan Eve Dön” isimli sergi ise VitrA ve Türk Serbest Mimarlar Derneği’nin işbirliğiyle gerçekleşiyor. Türkiye çağdaş mimarlık ortamını belgelemeyi ve geliştirmeyi hedefleyen sergi dizisinden beşincisi olan “Geç Olmadan Eve Dön” 19. yüzyıldan günümüze dek uzanan bir yelpazede, konut kavramının ekonomik ve politik serüvenini sahnelerken bir yandan da yaşam alanlarına ve bunların kullanım şekillerine değiniyor. Sergi 26 Haziran’a dek görülebilir.20160215070624953_vcmd-5-zamancizelgesi-1-bankaikramiye19571


print